A very colorful coral reef along with awesome visibility were daily scene in our exploratory trip to Northern Moluccas.

UserCamera: Canon PowerShot A80
Location: Moluccas (Maluku)
Strobe: Natural Light (no strobe)
Taxonomy: Coral
Votes

Score: 3.56 (16 votes)

Like this photo? Want to own a copy? Contact us!

 

You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

10 Responses to “Ternate Landscape 02”

  1. Hengky Dotulong says:

    Bagusan yang sebelumnya, cuman ini juga bagus…
    Vis nya top…

  2. Richard Harlan says:

    Wah warnanya asik banget.. cuman vignetting nih

  3. Erwin Kodiat says:

    Vignetting itu apa, Chard? Gue sering denger di FN tapi ga tau artinya….

  4. Richard Harlan says:

    Itu tuh… kurangnya cahaya di pinggiran poto (untuk pto ini kelihatan di ujung2nya)…. biasanya disebabkan krn ketutup lens barrel (lensa tidak cukup lebar)… ato emang sengaja dibuat sebagai efek dgn lensa tertentu.

    Dulu di darat pake kamera film sy pernah ngalami juga, tapi sy lupa pake setting gimana. Mgkn kalo diberikan data teknis bisa membantu mengingat lagi.

  5. Alexandra Sutopo says:

    aku suka sekali dengan mimik si ikan!! nice catch!

  6. Budi Ramadi Jerry says:

    ini yang paling bagus kalo menurut gua.

  7. erwin@terong says:

    North Moluccas Exploratory SCUBA Diving Trip

    Date: 16 - 23 May 2005
    One word to describe this trip: SUPERB. It all started from a friendly buzz from Graham Abbott (Diving 4 Images) in early March, asking if I was interested to join an exploratory trip to Halmahera, North Mollucas. Truth to be t…

  8. Tom F. Chandra says:

    heavenly!!!!!

  9. Cipto Gunawan says:

    vignet terlihat di sisi kanan atas dan bawah. POI nya kurang menonjol

  10. Erwin Kodiat says:

    Thanks Cip! Ayo upload juga dong :)

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.